Co przeczytałam w tym roku


Cześć dziś mam dla Was krótkie recenzję czterech książek które przeczytałam w okresie trzech miesięcy. Opowiem Wam o czym opowiadały, czy historie naprawdę przypadły mi do gustu i czy warto po nie sięgnąć i je przeczytać.

1."Gwiazd naszych wina" John Green

O tej historii słyszał już chyba każdy. Bardzo piękna a za razem tak tragiczna historia miłości dwóch nastolatków nieuleczalnie chorych na raka. Hazel i Augustus, dwoje całkiem różnych od siebie ludzi. A jednak cos się stało, coś zadziało że zakochali się w sobie i postanowili walczyć o życie, o wspólne życie. Nie użalają sie nad swoim losem, ani nie obwiniają innych za to co ich spotkało, staraja się żyć w miarę normalnie i beztrosko. Spełniać swoje małe marzenia. Książka naprawdę warta przeczytania. Pozostaje długo w pamięci, daje do myślenia.
Moja ocena:
9/10

2."Cztery" Veronica Roth


Wstęp do trylogii Niezgodna. Książka opowiada o tym jak młody Tobias, który był bity i zamykany w pokoju przez swojego ojca, stał się Nieustarszonym o imieniu Czetry. Z pośród 5 frakcji : Altruizm, Nieustaszoność, Eurydycja, Prawośc i Serdeczność, wybrał tą która była najmniej odpowiednia w  jego sytuacji. Książka opowiada o tym jak radził sobie z własnymi lękami, jakie tajemnice odkrył, jak poznał Tris. I dlaczego w końcu stał się bezfrakcyjnym.
Moja ocena :
8/10



3."Nie mów nic,kocham cię" Mhairi McFarlane

Rachel jest kobietą po trzydziestce, właśnie zakończyła swój 13 letni związek i zerwała zaręczyny. Jest sama i nie ma pojęcia jak teraz będzie wyglądało jej dotychczasowe życie. Pewnego razu po 10 latach spotyka Bena, dawną miłość z studenckich lat. Co przyniesie im los? Samotna Rachel i Ben który nie dawno się ożenił zaczynają na nowo się spotykac i poznawać jako przyjaciele. Jak potoczy się ich historia?
Moja ocena:
7,5/10
 
4."Bepieczna przystań" Nicholas Sparks



Katie uciekła do małego miasteczka by ułożyć sobie życie na nowo. Znalazła nową pracę, mieszkanie, przyjaciół a nawet przyjaciela. Jednak wciąż czegoś się obawia. Przed czym ucieka Katie, i czego tak naprawdę się obawia. Po czym tak naprawdę rany Katie nie chcą się zagoić? Przepiękna opowieść o toksycznej miłości i o prawdziwej bezinteresownej miłości, o kobiecie która szukała swojego szczęścia.
Moja ocena:
8/10




Komentarze

  1. Świetne pozycje, ja obiecałam sobie, że mimo powtórki lektur do matury, przeczytam 'Zieloną milę' :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bezpieczna przystań to moja ulubiona książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadnej z wymienionych książek nie kojarzę, ale patrząc na krótkie opisy, raczej nie trafiły by w moje gusta.
    Ja w tym roku przeczytałam "Snajpera" (Howard E. Wasdin, Stephen Templin), "Rozmowy trzecie" (P. Kaczkowski), "Powiedz, że się boisz" (R. Mason) i na chwilę obecną jestem w trakcie czytania "Ziemiomorza" (U.K. Le Guin) i "Największego wroga Hitlera" (B. Wołoszański). No i zaczynam kolejną "Bar McCarthy'ego" (Pete McCarthy). Zazwyczaj mam kilka pozaczynanych książek i tak samo jest tym razem, plus cała sterta czekających na swoją kolej. Doba trwa zdecydowanie za krótko :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z chęcią wysłucham Waszej opini. Każdy komentarz jest mile widziany , no i oczywiście odwiedzam blogerki ,które pozostawią po sobie komentarz;)

Popularne posty