Wszystko o piciu drożdzy ;)

Która z nas nie marzy o mocnych i gęstych włosach, długich, pięknych paznokciach i nienagannym wyglądzie cery, o tym marzy chyba każda z nas bo każda chce być piękna i to jest zrozumiałe,  z pewnością bardzo pomocne w tym są drożdże, tak drożdże !

Mowa tutaj o najbardziej powszechnych drożdżach czyli drożdżach piekarskich:

 Są one cennym źródłem witamin:)

W 100g drożdży znajdziemy:

1. Wartości odżywcze:
 Białko: 12 g
Węglowodany: 1,1 g
Tłuszcz: 0,6 g 
Cholesterol: 0 mg
Błonnik: 6,9 g

2. Witaminy:
Witamina E: 0,1 mg
Tiamina: 1 mg
Ryboflawina: 2 mg
Niacyna: 15,2 mg
Witamina B5: 3,5 mg
Witamina B6: 0,7 mg
Biotyna: 60 µg
Witamina B9: 1200 µg
Witamina B12: 0,1 µg

3.Sole mineralne:
 Sód: 20 mg
Potas: 630 mg
Wapń: 25 mg
Magnez: 60 mg
Fosfor: 500 mg
Żelazo: 5 mg
Cynk: 2,6 mg
Miedź: 1,6 mg
Mangan: 0,2 mg
Fluor: 0,1 mg
Jod: 0,6 µg

Jak widać jest tego sporo jak na takie małe cudo.
Przejdźmy więc do samej czynności picia drożdży.Wbrew pozorom to nic łatwego przy złym "konsumowaniu"drożdży może nam to wyjść na złe zamiast na dobre.
 
Dobre rady co do picia drożdży:
1.Przede wszystkim polecam picie jedynie drożdży Babuni bo są najlepsze w smaku i rozpuszczają się w całości.W szczególności nie polecam drożdży domowych, nie rozpuszczają się ,tworzą grudki i dziwnie 'pachną'.
2.Pij tylko świeże drożdże, zawsze sprawdzaj termin ważności.Przeterminowane drożdże nie kruszą się dobrze i kleją się, mogą doprowadzić do poważnego bólu brzucha.
3.Spożywaj nie więcej niż 1/4 kostki dziennie (25g), na samym początku kuracji możesz użyć 1/5 kostki (20 g).
4.Przed zalaniem drożdży  wyjmij je z lodówki ,by nabrały normalnej temperatury,w innym wypadku po zalaniu mogą się dobrze nie rozpuścić i 'zgazaować'.
4.Drożdże zalewaj tylko i wyłącznie wrzątkiem w innym wypadku będziesz pił surowe lub pół surowe drożdże które są niezdrowe.
5.Kuracje stosuj miesiąc i zrób tygodniową przerwę lub dla bardziej ambitnych pij przez 3 miesiące i zrób miesiąc przerwy.Nie pij drożdży dłużej niż 3 miesiące bez przerwy.
6.Do roztworu drożdży możesz dodać cukier ,mleko, kakao czy cokolwiek jednak ja preferuję picie bez żadnych dodatkowych składników.
7.Zalane drożdże pij po 15/20 minutach .
8.Przed zalaniem drożdże rozkrusz palcami lub widelcem w kubku.
9.Drożdże zalewaj przynajmniej 100 ml wody .
10.Drożdże najlepiej nie pić na pusty żołądek bo maże nas zemdlić ,nie radze też pic gdy jesteśmy objedzeni.


Zalety drożdżowej kuracji:
+zmniejszenie wypadania włosów
+dużo 'babyhair' już po 2 tygodniach
+zwiększony porost włosów 2 cm na miesiąc
+włosy w lepszej kondycji i lepiej odżywione
+oczyszczona skóra
+skóra bardziej wypoczęta
+mocniejsze włosy
+mocniejsze paznokcie
+paznokcie nam szybciej rosną

Minusy drożdżowej kuracji:
- drożdże są mało smaczne, kto pił to wie
-po tygodniu picia drożdży może nas wysypać na twarzy, później już jest lepiej bo mamy ja w pełni oczyszczoną od wewnątrz i zewnątrz


 
Podsumowując , ta kuracja nie jest dla każdego, gdyż nie każdy zniesie smak drożdży.Po drugie efekty moga być różne zazwyczaj witaminy z drożdży wędrują na początku tam gdzie mamy braki czyli paznokcie i skóra dopiero na końcu do włosów. Efekty mogą przyjść późno nawet po 2,5 tygodnia ale za to są bardzo duże.W tej kuracji jak w każdej należy być systematycznym . Korzyści jest wiele więc warto trochę się pomęczyć.W tej chwili jestem już po 4 kuracjach i nie długo zaczynam nastepną.


Komentarze

  1. Brzmi naprawdę ciekawie a i efekty brzmią obiecująco... to jednak chyba sie nie przemogę do picia ich...

    pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. picie drożdży nie brzmi przyjemnie, ale efekty sa obiecujące ;)
    zapraszam do mnie ----> http://kosme-teria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczęłam dziś. Z bananem i cukrem. Przepyszny koktajl! ;)
    Ale zapach drożdży zawsze lubiłam, więc pewnie dlatego nie wydają mi się paskudztwem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj piłam pierwszy raz, było okropnie :D dziś rozgniotłam je z bananem i zrobiłam papkę. Zainspirowałam się kumharas, ale nie dodawałam cukru, jedynie odrobinę mleka, cynamonu i imbiru do smaku. Jestem przerażona, ale smakowało mi. zdecydowanie chyba łatwiej je zjeść niż wypić. Będę próbbować mieszać je również z innymi owocami.. ;D poszukuję intensywnie smaków ! ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja piłam drożdże z mlekiem i miodem. Pierwsza kuracja rok temu przyniosła lepsze efekty niż tegoroczna :) Chciałam tak jak rok temu oczyścić sobie twarz, niestety wysyp trwał prawie miesiąc i przerwałam kurację ;) Obecnie używam drożdży w postaci maseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piłam kiedyś drożdże i naprawdę dawały efekty ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten smak był najgorszy na początku, ale po dodaniu cynamonu i łyżeczce miodu jest do przełknięcia.

    OdpowiedzUsuń
  8. To ja chyba jakaś dziwna jestem :)Piję drożdże od prawie dwóch tygodni i mi smakują, bez żadnego dodatku, takie na ciepło :)Czy powinnam iść do lekarza? ;):)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z chęcią wysłucham Waszej opini. Każdy komentarz jest mile widziany , no i oczywiście odwiedzam blogerki ,które pozostawią po sobie komentarz;)

Popularne posty