Przepis na świąteczny domek z piernika



Cześć Kochani ;*
dziś mam dla Was szybki przepis DIY  na domek z piernika. W tym roku zrobiłam swój pierwszy domek z piernika i czuje że już co rok będe to robić! I choć nie wyszedł mega piękny to i tak po skończonej pracy usiadłam z satysfakcją i uśmiechem na twarzy. Zapraszam do dalszej części postu ;*

Czego potrzebujemy:
-ciasto piernikowe ok.0,4/0,5 kg, ja kupiłam z Intermarche
-cukier puder
-1 białko jajka
-posypkę,koraliki -ogólnie ozdoby do dekorowania 
-papier do pieczenia
-oraz wzór


Przygotowanie:

Nasze ciasto rozwałkowujemy na grubość około 0,5 mm. Następnie z naszego wzoru wycinamy nasze elementy. Możemy wykroić dodatkowo drzwi i okna.Wykrojone części domku wykładamy na blaszce na papierze do pieczenia. Pieczemy przez 10 minut w temperaturze 180 stopni. W między czasie robimy nasz lukier, w miseczce do naszego białka dodajemy przesiany cukier puder, dodajemy go duużo by nasz lukier była naprawdę gęsty. Tak by nie spływał i dobrze skleił nasze ścianki. Gdy nasz piernik juz odrobinę ostygnie powoli zabieramy sie do sklejania ścianek. Zaczynamy od ścian bocznych. Sklejamy 1 ściankę boczną z ścianą frontową, i druga ścianę boczna z przodem. Najlepiej jak wszystko będziemy sobie podpierać/dociskać innymi elementami. Sklejone elementy zostawiamy na 1/1,5 godziny a następnie doklejamy dach i  całość sklejamy z podstawą. Potem odstawiamy wszystko znowu na godzinkę do wyschnięcia. Gdy już nasz domek jest cały sklejony, możemy przystąpić do dekorowania,lukrowania naszej chatki piernikowej.



I to już wszystko teraz zostało tylko podziwiać chatkę piernikową.


Komentarze

  1. Nigdy nie robiłam domku z piernika.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny jest! Nigdy nie robiłam domku z piernika. W poprzednim (już :D) roku chciałam kupić gotowy piernik do posklejania, ale nie umiałam go nigdzie znaleźć, a jak już znalazłam, to były same połamane egzemplarze, więc zrezygnowałam. Twój pomysł jest świetny, może wypróbuję go w tegoroczne święta :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z chęcią wysłucham Waszej opini. Każdy komentarz jest mile widziany , no i oczywiście odwiedzam blogerki ,które pozostawią po sobie komentarz;)

Popularne posty